Kavli

Kavli Norge AS er en matvarebedrift som består av selskapene O. Kavli AS og Q-Meieriene AS. Produktene markedsføres og selges under merker som Kavli®, HaPå, Korni® og Skyr®, og merket Q® innen meierikategorien. Kavli Norge AS er en annerledes bedrift. Den allmennyttige stiftelsen Kavlifondet eier Kavli Norge, og utbyttet fra virksomheten går til humanitært arbeid, forskning og kultur. Å skape verdier for gode formål er hele hensikten ved virksomheten. Salget av alle Kavli Norges merkevarer bidrar på denne måten til å skape et bedre samfunn. I 2019 støttet Kavli fondet ulike prosjekter med 117,7 millioner kroner. I tildelingsstrategien er FNS bærekrafts mål nr 13 «Stoppe klimaendringene» et av fokusområdene.

Klimavisjon

Kavli skal være en pådriver for et bærekraftig samfunn og bli blant Norges første klimapositive matvareselskap – og det skal skje allerede i 2030 “We create values for good causes in a sustainable way” Kavli Norge skal være klimasmart og ressurseffektiv gjennom hele verdikjeden. Vi har som målsetning å minimere vår klimapåvirkning ved å bruke råmaterialer og andre ressurser så effektivt som mulig. Å levere på vår målsetning om å bli klimapositiv innen 2030 betyr å ta en del forretningsmessig risiko, men vi tror det er en investering som vil lønne seg i det lange løp. Dette er vår måte å ta en del av samfunnsansvaret.

Relaterte løsninger