I november har LinkedIn blitt tatt over av kampanjen Grønt grep. En kampanje for å vise frem gode grønne tiltak for å kutte utslipp i verdikjeden.
Utslippene i verdikjeden står ofte for den desidert største andelen av en virksomhets utslipp. Vi ser stadig flere som kartlegger disse utslippene og det dukker stadig opp nye gode grep for å kutte utslippene. Dette er verdifulle grep i den felles innsatsen for å kutte utslipp i Norge, og de fortjener å deles.
Derfor satte vi fokus på disse grepene med kampanjen GRØNT GREP! Kampanjen har vært et samarbeid mellom Klimapartnere og Næring for Klima i Klimaetaten i Oslo kommune.
Gjennom kampanjen ønsket vi å:
- spre kunnskap om hvilke tiltak bedrifter kan gjøre
- inspirere flere bedrifter til å gjennomføre tiltak som reduserer indirekte utslipp!
Og for å samle alle grepene opprettet vi LinkedIn-kontoen Grønt grep hvor du når som helst kan gå inn og lese gjennom alle grepene og bli inspirert.
Av de 43 virksomhetene som delte sine grønne grep er 31 med i Næring for klima eller Klimapartnere.
- Følgere nådd: 1 million 176 tusen.
- Antall ganger delt på nytt: 123 (snitt 3 ganger per post)
- Antall reaksjoner: 2402 (snitt 56 reaksjoner per post)
- Antall kommentarer: 222 (snitt 5 kommentarer per post)
Virksomheter som har delt sine grønne grep:
- Nøsted &
- Agder Fylkeskommune
- Enerhaugen Arkitektkontor
- D2 Merch
- Atea Norge
- Sparebank1 Regnskapshuset Nord-Norge
- Ringnes
- Agder Symbiose
- Bølgen Bærekraftsenter
- Tyrifjord Golfklubb
- Sparebank 1 SMN
- Sopra Steria Footprint
- SenseOn Group
- Orkla Foods
- Tine
- Oslobuss
- Fjordkraft
- Nordea
- NRK
- Sweco
- Sparebanken Sør
- ASKO
- Sparebank 1 Nord-Norge
- Ski VM Trondheim 2025
- Coop Norge
- Sopra Steria
- EY
- IDÉ House of Brands
- Storebrand
- Hafslund
- Nortura
- Sparebank 1
- Malling
- RE:Inventar
- Asplan Viak
- UiO
- UIP Clear Chanel
- Sporveien
- Vedal
- Ahlin Novateur
- Fremtind
- Oslobygg KF
Ønsker du mer inspirasjon til grønne tiltak? Sjekk ut vår grønne løsningbank!